Standard Salgs- og Leveringsbetingelser (B2B – Tjenester)
Gjelder fra 01.04.2025
1. Generelt
Disse betingelsene gjelder for alle leveranser av tjenester fra Kompetanse Utleie AS (heretter kalt «Leverandøren») til bedriftskunder (heretter kalt «Kunden»), med mindre annet er skriftlig avtalt. Ved å inngå avtale eller bestille tjenester anses Kunden å ha akseptert disse betingelsene.
2. Avtaleinngåelse
Avtale anses inngått når Kunden skriftlig eller muntlig har akseptert tilbudet, eller når Leverandøren har sendt en ordrebekreftelse. Endringer og tillegg må avtales skriftlig.
3. Tjenestens omfang
Tjenestens innhold og leveringsomfang spesifiseres i avtalen eller prosjektbeskrivelsen. Dersom Kunden ønsker endringer underveis, skal dette godkjennes av begge parter og kan medføre justering i pris og leveransetid.
4. Leveringstid
Leveringstidspunkt fastsettes etter avtale. Forsinkelse som skyldes forhold hos Kunden, force majeure eller andre uforutsette forhold utenfor Leverandørens kontroll, gir ikke grunnlag for erstatning.
5. Pris og betaling
Alle priser er oppgitt ekskl. merverdiavgift.
Standard betalingsfrist er 14 dager fra fakturadato, med mindre annet er avtalt. Ved forsinket betaling påløper lovbestemt forsinkelsesrente og eventuelle gebyrer. Leverandøren forbeholder seg retten til å holde tilbake ytterligere tjenester ved manglende betaling.
6. Rettigheter og eierskap
Leverandøren beholder alle rettigheter til maler, systemer, kildekoder og arbeidsmetoder med mindre annet er spesifisert. Kunden får bruksrett til det leverte i henhold til formålet avtalt.
7. Taushetsplikt
Begge parter forplikter seg til å bevare taushet om konfidensiell informasjon de får tilgang til i forbindelse med samarbeidet, også etter avtalens avslutning.
8. Reklamasjon
Kunden plikter å melde fra om eventuelle mangler ved tjenesten innen 10 dager etter levering. Reklamasjon må være skriftlig og inneholde en konkret beskrivelse av mangelen. Leverandøren har rett til å utbedre mangelen innen rimelig tid.
9. Ansvarsbegrensning
Leverandøren er ikke ansvarlig for indirekte tap, tap av data, driftstap eller annet økonomisk tap som følge av bruk eller mangler ved tjenesten, med mindre det foreligger grov uaktsomhet.
10. Force Majeure
Leverandøren er ikke ansvarlig for forsinkelser eller manglende oppfyllelse som skyldes forhold utenfor Leverandørens kontroll, inkludert streik, brann, pandemier, naturkatastrofer, og offentlige pålegg.
11. Oppsigelse og heving
Avtaler kan sies opp av begge parter med 30 dagers skriftlig varsel med mindre annet er avtalt. Vesentlig mislighold gir grunnlag for heving av avtalen med umiddelbar virkning.
12. Lovvalg og verneting
Avtalen reguleres av norsk rett. Eventuelle tvister skal søkes løst i minnelighet. Dersom partene ikke kommer til enighet, skal saken bringes inn for Moss tingrett som verneting.
Kompetanse Utleie AS
Org.nr: 925553913MVA
Adresse: Vålerveien 49, 1597 Moss
E-post: hjelp@sartesider.no
Telefon: 69020070
Nettside: https://nettbygger.eu